Článek
SP1 a SP2 jsou nádherné barchetty, které se odlišují tím, že jednička má jen jedno místo k sezení, dvojka dvě. Samozřejmě že jsou tu i dílčí odlišnosti, ale jsou to vlastně technicky dva stejné vozy. Oslavují stará ikonická auta ze šedesátých let, ale jejich technika je samozřejmě ta nejmodernější. Stojí na podvozku Ferrari 812 Superfast, takže pod kapotou pracuje vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru.
Oba vozy tak disponují silou 603 kW (809 koní), což i díky superlehké karoserii z uhlíkového kompozitu stačí na zrychlení na stovku za 2,9 sekundy. O dalších pět sekund déle už auto žene rychlostí 200 km/h. Maximální rychlost je na 300 km/h. Proč jen tak málo? Jde o to, že jsou to barchetty, tedy auta bez čelního skla. Sice mají speciální techniku, která vhání vzduch pod kapotu a pak ji u přístrojové desky posílá kolmo vzhůru, takže cestující jsou ovlivněni proudem vzduchu minimálně, ale samozřejmě lze takhle bojovat s vichrem jen omezeně.
Auta se vyrobí v sérii 499 kusů a každé z nich stojí 1,75 milionů dolarů, což je přes 40 milionů korun.
Zde se pak můžete podívat na další video, které bylo představeno při premiéře obou aut na pařížském autosalonu: