Hlavní obsah

Výrobce výstředních sporťáků Spyker vstává z popela

Novinky, Daniel Havlina

Vedení malé automobilky Spyker potvrdilo vstup nových investorů do finanční struktury firmy, kteří mají společnost zachránit od finančních potíží. Zároveň Nizozemci oznámili rozšíření své produktové řady.

Foto: Spyker

Spyker B6 Venator

Článek

Firmu Spyker odkoupil podle britského Autocaru ruský miliardář a nadšenec Boris Rotenberg a jeho obchodní partner Michail Pessis. Automobilku pak hodlají spojit s dalšími firmami z odvětví, které vlastní, jako třeba s BR Engineering. Po letech temna se proto zdá, že se automobilce z Nizozemska možná začne dařit.

Znovuzrození Borgwardu drhne, automobilka prodává zlomek aut oproti plánu

AutoMoto

Spyker se ocitl na horské dráze finančních machinací prakticky hned po svém vzniku v roce 1999, ale největší propad zažil v roce 2010, kdy od General Motors odkoupil švédský Saab, který vzápětí zkrachoval a poslal automobilku do bankrotu.

„Není pochyb o tom, že Spyker má za sebou několik velmi těžkých let od zániku společnosti Saab Automobile AB v roce 2011. Díky novému partnerství jsou ale tyto dny definitivně pryč a automobilka se stane důležitým a velkým hráčem na poli supersportovních vozidel,“ nechala se ve svém prohlášení slyšet nizozemská automobilka.

Čínská automobilka nabízí baterii jako službu, zlevní tím elektromobily

AutoMoto

V souvislosti se znovuzrozením automobilky má Spyker zároveň na trh uvést nové modely. Prvním bude supersportovní model C8 Preliator Spyder, který se poprvé představil už v roce 2017 v Ženevě. Dalším modelem pak má být SUV D8 Peking-to-Paris. Světlo světa spatří i model B6 Venator z roku 2013.

Foto: Profimedia.cz

Spyker C8 Preliator Spyder na autosalonu v Ženevě roku 2017.

Související články

Spyker znovu na startu. Nyní s elektromobilem

Se Spykerem to bylo pořád takové divné. Byla to značka, která údajně vydělávala milióny eur, koupila Saab a pak najednou peníze neměla a krachovala. A teď...

Výběr článků

Načítám