Článek
Ferrari chce krokem, který prezentovalo na autosalonu v Boloni, dokázat, že stále patří na špičku výrobců sportovních automobilů. Žádný z konkurentů totiž tuto možnost nenabízí, i když mnozí z nich keramické kotouče v příplatkových výbavách mají (např. Porsche a jeho PCCB).
U Ferrari znamená ještě dnes koupě CCM (Carbon Ceramic Material) brzd investici, za kterou se pořídí další slušné auto. Tak například vrcholné Ferrari 599 GTB nabízí nové brzdy za něco více než 400 000 korun.
Výhody keramiky
Směs uhlíku a keramiky v kotoučích má jednu zásadní výhodu. Při opakovaném brzdění a vysokém zatížení nevadne jejich účinek, což je tradiční nedostatek klasických brzd. Navíc mají vyšší účinek a nepodléhají tvarovým změnám. Po ujetí několika kol na závodní dráze se tak nezkroutí do osmičky a nedrhnou o třecí členy.
Další výhodou je nezanedbatelná úspora hmotnosti. Podle Ferrari se při použití CCM uspoří na jednom voze 15 kg. Tím se zmenší neodpružené hmoty. To znamená, že pružiny a tlumiče se nemusí prát s velkou setrvačností a lépe reagují na nerovnosti.