Článek
Proč by prvotřídní luxus měly nabízet jen limuzíny, když je dnes hlad po SUV? S takovým přístupem už Bentley Bentayga a Rolls-Royce Cullinan nejsou jediné – Mercedes představil skutečný vrchol třídy GLS nazvaný Maybach GLS 600.
Zvenčí ho poznáte okamžitě podle masky chladiče připomínající vodopád, odlišného plechu vespod předního nárazníku a trochu pouťově působící mřížky o kousek výš.
Speciální jsou také kola, nášlapy u prahů nebo logo Maybach na D-sloupku. A samozřejmě možnost dvoubarevného lakování v osmi různých kombinacích barev.
Hned zkraje je nutno vzdát se nadějí – tohle auto nemá dvanáctiválec, třebaže u Mercedesu číslo 600 donedávna znamenalo V12 pod kapotou.
Tohoto mamuta pohání čtyřlitrový osmiválec o 558 koních a 730 N.m, kterému krátkodobě vypomáhá elektromotor 48V mild-hybridního systému. Dokáže dát 22 koní a 250 N.m.
Pro většinu majitelů ale bude starost o pohonné ústrojí omezena na to, aby o něm věděli co nejméně, neboť hlavní cíl tohoto auta je luxus. A to až tak, že u Maybachu odsunuli jakoukoliv praktičnost na druhou kolej – místo sklopné zadní lavice tu jsou dvě pevné a všemožně elektricky nastavitelné sedačky.
Jsou posunuty o pořádný kus dozadu, aby bylo co nejvíc místa na nohy i na úkor prostoru na zavazadla. Lze je všemožně naklápět a nastavovat, téměř i položit, a samozřejmě nabídnou vyhřívání, ventilaci a masážní funkci.
Seznam standardních prvků výbavy je velmi dlouhý a věci jako elektricky ovládané roletky všude možně, kůže Nappa nebo vzduchové odpružení na něm nechybí.
Zadní pasažéři mohou spoustu funkcí auta ovládat z tabletu mezi zadními sedačkami. Dá se očekávat, že majitelé auta budou sedávat právě tady, nikoliv za volantem.
Rus si doma vyrobil terénní pneumatiky. Fungovaly úžasně
Ani jejich řidič však nebude ochuzen o komfort, bude moci využívat mocného zrychlení mild-hybridního osmiválce. Přestože Maybach GLS 600 váží 2785 kg, díky devítistupňovému automatu a permanentnímu pohonu všech kol má být schopen zrychlit na stovku za 4,9 sekundy a pokračovat až k elektronicky omezené maximálce 250 km/h.
Anebo, pokud pojedete zvolna, má být schopný spotřebovávat jen 11,7 litru benzínu na 100 km – ale to žádného ropného šejka na jeho zadní sedačce jistě trápit nebude. Druhou nejdůležitější veličinu pro českého motoristu, objem zavazadelníku, si Mercedes nechal pro sebe.
Stejně tak zatím není známá cena, ale víme, že se tento vztyčený prostředníček dolním deseti milionům bude prodávat na celém světě, tedy včetně Evropy.