Článek
Možná si pamatujete, když jsme v roce 2017 představovali koncept koloběžky pro Hyundai Ioniq. Byla to elektrokoloběžka, která měla právě funkci dopravy na poslední míli. Jenže tehdy ještě nebyla připravena pro sériovou výrobu.
To, co vidíte zde na fotografiích a videu, je už odvozený sériový produkt, který se stane součástí budoucích automobilů korejských značek. Při uložení do vozidla se koloběžka nabíjí automaticky s využitím elektřiny vyráběné automobilem za jízdy, aby uživatel mohl hladce dorazit až do cíle své cesty.
Změna je proti konceptu radikální. Zatímco dříve koloběžka měla pohon na předním kole, kvůli bezpečnosti a zvýšení stability se přesunul na kolo zadní. Kolo má navíc vylepšené pružení, aby lépe odolávalo nerovnostem na silnicích.
V těle koloběžky je uložena lithiová baterie o kapacitě 10,5 Ah. Koloběžka se tak dokáže rozjet až na 20 km/h a na jedno nabití urazí přibližně až 20 km. Firma plánuje, že vytvoří verzi s rekuperačním brzděním, které by mělo prodloužit dojezd o 7 %.
Hmotnost stroje je cca. 7,7 kg a díky zvláštní konstrukci skládání prostřednictvím tří čepů je kompaktní na přenášení i na uskladnění ve voze. Digitální displej na řídítkách ukazuje stav nabití baterie a rychlost; pro jízdu po setmění je elektrokoloběžka vybavena dvěma stylově tvarovanými LED světlomety vpředu a dvojicí koncových LED světel. Elektrickou koloběžku už ke svým autům dodává také Peugeot.