Článek
Auta budou zpočátku postavena na základě nové kompaktní modulární platformy (CMA), kterou automobilka Volvo navrhla speciálně pro malá auta. Design následuje XC90, které do modelových řad vneslo nový svěží vítr. Celý tým designerů vedl ze Škodovky známý Thomas Ingenlath. A udělali moc pěknou práci.
Malé kompaktní SUV vypadá zepředu skutečně jako Volvo, boční a zadní partie jsou ale zcela originální a nejvíc asi zaujmou mladé. Ale to není nic v porovnání s „dvojkou“, která má vybrání v bočních dveřích tak velké, až by si člověk myslel, že jde o díru skrz. Ale vypadá to pěkně, efektně a svěže.
Co bude nové vozy, až se dostanou do sériové výroby, pohánět, zatím není úplně jisté. Na téměř devadesát procent je to nový tříválec o objemu 1,5 litru. Pak to budou nějaké čtyřválce, patrně dvoulitry, což bude vrcholná motorizace. Volvo už dávno oznámilo přechod ke čtyřválcům jako nejsilnějším jednotkám.
Velká expanze automobilky s novou dvojicí modelů by měla začít příští rok. Čínské Geely, které krachující Volvo koupilo od Fordu, dokázalo, že když se postaví pořádné auto, originální a moderní, je možné vydělávat velké peníze. Za minulý rok se prodalo přes půl miliónu vozidel této značky, což bylo nejvíc v dějinách. A letos to vypadá na další rekord. Vždyť jen za první čtvrtletí roku 2016 dosáhl provozní zisk 3,1 miliardy švédských korun.