Článek
Volkswagen má v plánu opravdu velkou elektrickou revoluci. Rozsáhlou skupinu elektrických vozidel doplní zanedlouho kombi, které bude postaveno právě na základě tohoto konceptu. Bude součástí výrobního programu jak pro Čínu, USA tak i Evropu, a to od roku 2021.
Koncept vzhledově sice vychází z modelu ID.3, ale jde docela zajímavou vlastní cestou. Třeba nárazník s prosvícenými plástvemi vypadá dobře a také spojení předních světel dává autu přece jen trochu lepší tvář, než je tomu u menšího sourozence.
Karoserie je extrémně hladká. Dokonce nemá ani kliky. Místo nich jsou plošky, které po položení ruky odemknou a otevřou dveře. Hladká karoserie se pak promítá do velmi nízkého koeficientu odporu vzduchu 0,24.
U kombíku je samozřejmě důležitý zavazadelník. Tady má objem 586 litrů a pod podlážkou je prostor ještě pro dva elektrické longboardy.
Pod kapotou je univerzální elektrická platforma MEB. Samozřejmě, že zde je pro tento typ vozu pořádně upravená. Vzadu umístěný elektromotor má výkon 202 kW (275 koní) a točivý moment 550 N.m.
Rus zařadil zpátečku za jízdy. Destrukce je až nečekaně velká
Technika je samozřejmě modulární, takže sám Volkswagen připomíná, že je možné k předním kolům připojit další elektromotor o výkonu 74 kW. Pokud by se tak stalo, kombík by zrychlil na stovku za 5,4 s, maximální rychlost je elektronicky omezena na 175 km/h.
Akumulátorový set by měl mít velikost 84 kWh a dobíjení na extra výkonné dobíječce s výkonem 150 kW by mělo auto zvládnout na 80 % za 30 minut.
Bohužel nevíme, jak to bude dlouho trvat třeba z obyčejné zásuvky. Dojezd na jedno plné nabití by měl být kolem 590 km.