Článek
ID.5 je ve zkratce stylovější verzí crossoveru ID.4. Stojí tedy rovněž na koncernové modulární platformě pro elektromobily MEB. Od praktičtějšího příbuzného se liší především svažující se linií střechy. Podobně tomu tak je u sourozence od Audi, tedy Q4 e-tron Sportback, ale i chystaného kupé ze Škody Enyaq iV.
Na délku je ID.5 o 15 mm delší než ID.4, což je ale dáno především odlišnými, sportovně tvarovanými nárazníky, protože rozvor náprav 2766 mm je shodný.
První jízda s Volkswagenem ID.4: Rodinný parťák do zásuvky
„ID.5 ztělesňuje karosářskou verzi budoucnosti, která je aerodynamická, expresivní, sportovní a díky platformě MEB má krátké převisy,“ říká Jozef Kabaň, šéfdesignér Volkswagenu.
Interiér se rovněž nemění, především v přední části. ID.5 těží z ploché podlahy a nabízí minimalistickou palubní desku, také již od začátku dostává infotainment spoléhající na automatické aktualizace přes cloudová úložiště.
Volkswagen uvádí, že navzdory snižující se střeše je pro zadní cestující jen o 12 mm méně prostoru pro hlavu. Zavazadelník má objem až 549 litrů, což je dokonce o 6 litrů více.
První jízda se Škodou Enyaq Sportline iV: Na detailech záleží
Standardní varianty nabídnou elektrický motor o výkonu 128 kW až 150 kW, tedy 174 až 204 koní. Pohání zadní nápravu. Představila se ale i verze GTX, která stejně jako u ID.4 nabídne dva elektromotory a tedy pohon všech kol. Systémový výkon této varianty činí 220 kW, 299 koní.
ID.5 nabídne vždy větší baterii o kapacitě 77 kWh, která umožní dojezd na jedno nabití až 520 km. Zvládá nabíjecí výkon až 135 kW.
Třetí člen evropské rodiny elektromobilů ID se bude vyrábět v německém Cvikově po boku ID.3 a ID.4. České ceny ani začátek prodeje zatím Volkswagen nezveřejnil.