Hlavní obsah

Volkswagen představil ID.Life, koncept malého elektromobilu do města

Mnichov

Mnichovský autosalon se stal místem premiéry konceptu elektromobilu menšího než VW ID.3. Jmenuje se ID.Life, na palubě má plátno pro sledování filmů a jeho 234k elektromotor pohání přední kola. Dostane se i do nabídky značky Škoda.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Elektromobily na autosalonu v MnichověVideo: Reuters

Článek

Dosud nejmenší elektromobil značky Volkswagen na platformě MEB dostane v roce 2025 menšího sourozence. Na autosalonu IAA v Mnichově se ukázal v podobě konceptu ID.Life.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Volkswagen Showcar ID.Life

Vozítko o trochu menší než polo má také čtvery dveře a na rozdíl od ID.3 docela vysokou a hranatou kapotu. To proto, že právě tady je elektromotor – ID.Life má pohon přední nápravy, třebaže stojí na platformě MEB. To ovšem znamená rozvor náprav 2650 mm, což je na auto délky 4091 mm vážně hodně. Díky němu je na palubě úctyhodné množství prostoru.

Elektromotor, který koncept pohání, má 234 koní a 290 N.m. Zda se takováto čísla dostanou i do sériové výroby, např. jako vrcholná verze GTX, můžeme zatím jen spekulovat. Vozu v každém případě mají zaručit zrychlení na 100 km/h za 6,9 sekundy a maximálku – dost možná uměle omezenou – 180 km/h.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Ralf Brandstätter představuje Volkswagen Showcar ID.Life

Jelikož je ID.Life prozatím konceptem, jsou na něm docela odvážná technická řešení. Třeba střecha a kapota jsou látkové, zákazníci budou mít na výběr z různých vzorů látky, a střechu je možné odepínat pro jízdu skoro jako v kabrioletu. Dveřní okna jsou bezrámová, ale B-sloupky a rám pátých dveří s C-sloupky zůstávají na místě.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Téměř všechno se ovládá skrz mobil řidiče, včetně teploty ve voze.

V interiéru se většina ovládacích prvků soustředí na volant a jeho nejbližší okolí. Přístrojový štít a centrální displej tu není proto, že tyto funkce má obstarávat mobil či tablet řidiče, magneticky uchycený doprostřed palubní desky. Mobil nebo tablet ukazuje i rychlost jízdy či ovládá klimatizaci.

Tímto způsobem má řidič vždy k dispozici např. i všechnu svou hudbu nebo seriály v nějaké streamovací službě. K čemu mu budou v autě seriály? Koncept ID.Life obsahuje 34” plátno, které se vysouvá z palubní desky. Na tom je možné si kdekoliv pustit oblíbený seriál, např. při čekání na dobití baterie.

Foto: Volkswagen

Z palubní desky lze vysunout plátno, abyste mohli sledovat filmy. Zrovna tento prvek ovšem vypadá nejméně pravděpodobně co do sériové výroby.

Ta má u konceptu hrubou kapacitu 62 kWh a má stačit na 400 km dojezdu. Vůz samozřejmě podporuje rychlonabíjení a s dostatečně výkonnou nabíječkou a zahřátou baterií lze dobít energii na 163 km dojezdu během 10 minut.

Za zmínku stojí také výsuvné kamery po stranách, které zastávají funkci zpětných zrcátek, nebo kapsa na dveřích na smartphone s vestavěnou bezdrátovou nabíječkou.

Objem zavazadelníku je v základu 333 litrů, ovšem sklopením zadní lavice a pravé přední sedačky se jde dostat až na 1285 litrů. Nějaký úložný prostor je i pod přední kapotou, a to o kapacitě 68 litrů + osmilitrový box na nabíjecí kabel.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Nabíjecí zásuvka a box na kabel mají vlastní „minikapotu” na přídi.

Generální ředitel značky Volkswagen Ralf Brandstätter při představování  ID.Life uvedl, že ho dostanou i značky Škoda a Cupra. Zda se ovšem díváme na předobraz fabie páté generace, na to je příliš brzy spekulovat.

A co cena? Vývojovým cílem Volkswagenu je nabídnout produkční verzi ID.Life od zhruba 20 tisíc eur v Německu, tedy asi 508 tisíc korun. Do uvedení na trh v roce 2025 se toho ale může ještě hodně změnit jak po stránce parametrů, tak po stránce ceny.

Související témata:

Výběr článků

Načítám