Článek
U užitkového auta by to bylo nemyslitelné, aby se několik prvních měsíců prodávalo bez vznětového motoru pod kapotou. Nový Volkswagen Multivan ale není tak úplně užitkové auto, třebaže u automobilky pod divizi „užitkáčů“ spadá. V nové generaci došlo k oddělení od řady T a přesunu na upravenou platformu MQB, kterou používá třeba i golf nebo Škoda Octavia.
Jediný vznětový motor do nabídky celkem čtyř pohonných ústrojí - multivan se v loňském roce představil se dvěma zážehovými čtyřválci a plug-in hybridem, do nějž se kromě elektřiny tankoval také benzín - přibývá právě nyní. Automobilka kromě tohoto oznámení taky sdělila některé technické údaje nové varianty.
Za volantem nového Volkswagenu Multivan: Opravdu osobní dodávka
To, že půjde o čtyřválec EA288evo o objemu 1968 ccm a výkonu 110 kW, tedy 150 koní, víme už od loňska. Nyní se dozvídáme, že točivý moment 360 Nm je dostupný od 1600 do 1750 otáček. Stejně jako všechna ryze spalovací ústrojí multivanu, i tento motor spolupracuje se sedmistupňovou samočinnou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohání výhradně přední kola. Na čtyřkolku nečekejte, ta bude k mání jen k plug-in hybridu.
Konečně to nejdůležitější. Spotřeba paliva dle WLTP má být 5,3-5,4 l/100 km, což spolu s 58litrovou nádrží má stačit na dojezd přes 1000 km. Samozřejmě, ve skutečném světě bude spotřeba jiná, bude záležet na tom, jak auto naložíte a jak a kudy s ním budete jezdit.
Doplňme, že dieselový multivan je možno v závislosti na konfiguraci - k mání je krátká i dlouhá verze, tedy délka 4973 i 5973 mm - zatížit až 807 kg posádky a nákladu, že utáhne až dvě tuny těžký přívěs. Německá cena je od 48 748 eur, tedy téměř přesně 1,25 milionu korun, v Česku stojí naftový multivan od 1 297 170 korun za krátkou a 1 337 592 korun za dlouhou verzi.