Článek
Během večera nazvaného New Brand Design v čínském Kantonu představil Stephan Wöllenstein, člen správní rady VW a generální ředitel společnosti Volkswagen Group China, budoucnost značky v této zemi. Volkswagen chce být uhlíkově neutrální. Sice chce stále prodávat automobily se spalovacími motory, ale ty vyváží elektrifikací dalších aut.
A bude to elektrifikace opravdu rázná. Jen příští rok by si elektrifikovaná auta měla získat 300 tisíc zákazníků. V roce 2025 už jeden milion. V roce 2023 by přitom mělo být na trhu v nabídce celkem deset modelů na jednom společném základu – elektrické platformě MEB.
Například to bude ID.Next, koncept, který jsme viděli na frankfurtském autosalonu za sklem a jehož cílovými stanicemi budou jak Čína, tak USA. Vyrábět se začne už v roce 2020. Stejně tak v tom roce odstartuje výroba modelu ID.3, který ve verzích pro čínský trh začne sjíždět z výrobní linky nového závodu koncernu SAIC-Volkswagen v čínském Antingu.
Zajímavé ovšem je, že se stejnou vervou se snaží Volkswagen prodávat i nové vozy se spalovacím motorem. Tak například kompaktní SUV Tacqua, což je čínská verze evropského modelu T-Cross, vyráběná koncernem FAW-Volkswagen, nebo velké MPV Viloran.