Článek
S velkou pompou představený a dlouho chystaný elektromobil Volkswagen ID.3 se potýká s problémy, které mohou ohrozit jeho nástup na trh v letošním roce. Uvádí to web novin Süddeutsche Zeitung s odkazem na potvrzení tamního mluvčího a také na nejmenované zdroje uvnitř automobilky.
Problém má být se softwarovou architekturou vozu. ID.3 má být prvním Volkswagenem na ryze elektrické platformě MEB a má pro něj být vyvinut zcela nový operační systém. Jeho cílem mělo být zjednodušení architektury, ovšem podle zdrojů z automobilky byl vyvinut příliš narychlo a jednotlivé části spolu nespolupracují efektivně. Problém je i v chybějících programátorech a softwarových expertech.
Vůz je podle jednoho zdroje zevnitř automobilky velmi dalek objevení se na trhu. Druhý říká, že automobilka „není blízko sériovému výrobnímu procesu ID.3”. Volkswagen má podle něj ukázat první auta v létě 2020, ale mají být dokončena ručně, nikoliv na výrobní lince.
Z těchto důvodů podle německých novin bude Volkswagen hledat řešení i mimo koncern - v alianci s Daimlerem, koncernem stojícím za značkou Mercedes-Benz. Společně by firmy měly pracovat na jednotném operačním systému pro některá auta. Jenže Daimler o spolupráci na vývoji softwaru už jedná s BMW. Spojení všech třech firem je nepravděpodobné kvůli antimonopolním předpisům.
A v neposlední řadě tu je aktuální koronavirová pandemie, která veškerým plánům automobilek přidává alespoň malý otazník. Podle německých novin tedy je možné, že v létě bude ID.3 vypuštěno na trh ve verzi bez některých funkcí, které budou dodány při pozdější aktualizaci softwaru či při faceliftu modelu.