Článek
Největší evropský výrobce vozů plánuje vyrábět elektrickou vlajkovou loď, limuzínu Trinity, od roku 2026. Výstavba závodu podle odhadů z kruhů koncernu vyjde nejméně na několik set milionů eur.
Trinity má být kompletně přepracovaný systém vozidla, ve kterém budou použity nejmodernější elektrické pohony i software schopný do velké míry samoprogramování, síťování a technologie autonomního řízení od VW.
Volkswagen poutá na Trinity, elektrickou vlajkovou loď
K tomu značka využije platformu s názvem SSP pro větší elektromobily, ke které by měly získat přístup i dceřiné společnosti.
Německá automobilka zde chce vyrábět až 250 000 vozů ročně. To je polovina roční kapacity stávajícího závodu ve Wolfsburgu.
Volkswagen nyní pracuje na rozšiřování výroby elektromobilů, jeho cílem je vystřídat v čele globálního trhu s elektromobily amerického konkurenta – společnost Tesla. Reformy v podniku však vyvolávají obavy o pracovní místa a vytvářejí napětí mezi vedením a závodní radou.
Tesla vzbuzuje napětí mezi vedením Volkswagenu a zaměstnanci
„Konkurenční tlak se zvyšuje – v neposlední řadě přímo před našimi dveřmi. Musíme Wolfsburg připravit na budoucnost už nyní... Produkční doba deset hodin na výrobu jednoho auta je uskutečnitelná,” řekl šéf stejnojmenné hlavní značky Volkswagenu Ralf Brandstätter.
O záměru VW být schopen vyrobit jeden vůz za deset hodin, což je i cílem Tesly, hovořil už dříve šéf firmy Herbert Diess.