Článek
Firma to ve čtvrtek podle agentury Reuters uvedla při slavnostním položení základního kamene své první evropské továrny na baterie v Salzgitteru.
Globální výrobu a výzkum baterií Volkswagenu – od těžby surovin až po recyklaci a projekty včetně systémů skladování energie – bude řídit divize s názvem The PowerCo. Volkswagen také zkoumá možnosti výstavby vlastních továren na bateriové články v Severní Americe.
Slavnostního aktu položení základního kamene se ve spolkové zemi Dolní Sasko zúčastnil i německý kancléř Olaf Scholz. „Dnes je dobrý den pro automobilový průmysl v Německu,” uvedl Scholz.
Škoda začala v Mladé Boleslavi vyrábět bateriové systémy pro elektromobily
„Dnes nejen pokládáme základní kámen, ale také označujeme strategický milník. Obchod s bateriovými články je jedním ze základních kamenů naší nové strategie, která z Volkswagenu udělá předního poskytovatele udržitelné, softwarově řízené mobility zítřka. Založení naší vlastní továrny na články je z technického i ekonomického hlediska megaprojekt,” uvedl Herbert Diess, generální ředitel koncernu Volkswagen.
Volkswagen opakovaně prohlašoval, že výroba dostatečného množství baterií pro pohon všech aut je zdaleka největší výzvou přechodu na elektromobilitu. Firma představila plán výstavby továren se společnou kapacitou 240 gigawatthodin (GWh) do roku 2030. Ten zahrnuje šest závodů v Evropě a dva v Severní Americe.
Koncern Volkswagen by měl postavit továrnu na baterie v Česku, přeje si šéf Škody
Salzgitter by měl být postupně schopen vyprodukovat ročně 40 GWh a vybavit tak přes půl milionu elektromobilů. S podobným výkonem se počítá i pro dalších pět výroben automobilových baterií v Evropě.
Kromě Salzgitteru je potvrzen plán na výstavbu továren už také ve švédském městě Skellefteå a ve španělské Valencii. O další tři stanoviště pro výrobu baterií mají zájem mimo jiné Německo či země východní Evropy, připomněla agentura DPA.