Článek
„Fakticky pracují naši kolegové na poslední platformě čistě se spalovacími motory,“ uvedl Jost.
Cíle pařížské klimatické dohody podle něj budou naplněny pouze v situaci, kdy do roku 2050 přestane po silnici jezdit i ten poslední automobil poháněný spalovacími motory. Automobilka počítá s tím, že poslední vůz na tento pohon prodá v roce 2040.
Elektromobily už příští rok
Elektromobily začne Volkswagen masivněji produkovat už příští rok jednak ve formě Porsche Taycan a jednak v modelu, který by se měl jmenovat I.D. Neo a být prvním vozem z rodiny elektromobilů I.D.
Do roku 2030 má koncern Volkswagen nabízet na tři stovky elektrifikovaných automobilů, dodávek, nákladních aut i motocyklů. Toto množství by mělo zahrnovat hybridy i bateriové elektromobily.
Pro konvenční vozy ale ani tohle nebude znamenat poslední hřebíček do rakve. Spalovací motory budou stále procházet vývojem a podle Josta budou dost možná po roce 2050 jezdit minimálně v regionech, kde nebude dostatečná infrastruktura nabíječek pro elektromobily.
Nová platforma, která bude na světě od roku 2026, dostane také nové spalovací motory. A právě proto, že životní cykly motorů jsou výrazně delší než u aut samotných, není třeba panikařit a nakupovat benzinové volkswageny a škodovky do zásoby – ještě za pětadvacet třicet let si dost možná bez problému koupíte novou škodovku se spalovacím motorem.
Pro příklad – rodina motorů EA827 přišla na svět v roce 1972, tedy dříve, než byl představen první Volkswagen Golf. Motory založené na této architektuře se dodnes vyrábějí, byť samozřejmě v x-tém vývojovém stupni s označením EA113. Verze102k atmosférické šestnáctistovky založené na EA827 se dala i v Evropě koupit ještě ve druhé generaci octavie a šestém golfu, tedy relativně nedávno.
VW se stále potýká s emisní aférou
Součástí skupiny Volkswagen jsou kromě stejnojmenné značky i španělský Seat nebo mladoboleslavská Škoda Auto.
Na automobilky koncernu Volkswagen přitom i nadále dopadají důsledky emisní aféry, jež propukla v září 2015, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern Volkswagen, že jeho dieselové motory obcházejí měření emisí. [celá zpráva]
Za podíl na podvodech byl v USA v prosinci odsouzen někdejší manažer Oliver Schmidt k sedmi letům odnětí svobody a pokutě 400 tisíc dolarů. [celá zpráva]