Článek
Ono to vlastně tak překvapivé není. Volkswagen připravil Buzz na podvozkové platformě MEB, což je ta univerzální elektrická podlahová skupina, která se může použít na městský vůz, stejně jako na SUV. Je tedy nasnadě, že prostě stačí jen změnit karoserii a nastanou zlaté elektrické časy i pro podnikatele. Navíc Volkswagen se netají tím, že I.D. Buzz vzbudil takový zájem, že po jeho stopách by se měl vydat i model Transporter.
Každopádně I.D. Buzz Cargo, který byl představen, má pod podlahou opravdu úctyhodnou sbírku akumulátorů. Celkem mají kapacitu 111 kWh. Automobil uveze až 800 kg a dojezd na jedno nabití je až 550 km. Automobil podporuje rychlonabíjení, takže u 150kW nabíječky zvládne dobití do 80 % za 15 minut. Automobil je navíc vybaven střechou se solárními panely, které při slunečním dni dokážou přidat dalších 15 km dojezdu.
Vodík i kolo
Ale to není všechno. Volkswagen na autosalonu představil i zajímavou variantu modelu e-Crafter. Jen měsíc starému vozu vyndali akumulátorový set a nahradili ho nádržemi na vodík a palivovými články. Auto na 7,5 kg náplně vodíku dokáže ujet až 500 km.
V neposlední řadě je zajímavý pohled na elektrokolo značky Volkswagen. Tedy ona je to vlastně dovážková tříkolka s elektrickým pohonem. Uveze až 200 kg, jede maximálně 25 km/h a v zatáčkách kinematika vyrovnává nákladovou přední plošinu. Cargo e-Bike se opravdu bude vyrábět v továrně v Hannoveru, kde se normálně dělají užitkové vozy.