Článek
Sériové provedení Atlasu Cross Sport se podle všeho bude prodávat výhradně na severoamerickém trhu, kam by naopak podle dostupných informací neměl mířit nový touareg, tento měsíc představený v Číně.
Při pohledu na právě představený koncept je zřejmé, že vypadá podezřele „sériovým“ dojmem. A nezastírá to ani samotný Volkswagen, podle všeho se tak díváme na verzi, která má velmi blízko k produkčnímu provedení. A stejný dojem máme i z fotografie interiéru.
Proti více než pětimetrovému atlasu je verze Cross Sport, rovněž postavená na modulární platformě MQB, o 191 mm kratší a s šířkou 1898 mm je proti dvoumetrové šířce výchozího modelu o 40 mm užší.
Dva elektromotory
Pod kapotou najdete zatím jedinou motorizaci: atmosférický 3,6litrový šestiválec
(206 kW a 360 Nm), kterému ovšem pomáhají hned dva elektromotory (40 a 85 kW). Dojezd čistě v elektrickém režimu činí 42 kilometrů, zrychlení 0–96 km/h (0–60 mil v hodině) udává automobilka 5,4 sekundy.
Vedle sedmimístné verze se i designově vytříbenější pětimístná verze bude od příštího roku vyrábět v závodě Chattanooga v Tennessee. Do Evropy se tento model dovážet nebude.