Článek
„Evropa má jedinečnou šanci stát se v nadcházejících letech globálním výrobcem baterií,” řekl člen představenstva Volkswagenu Thomas Schmall, který je ve VW odpovědný za plány na baterie.
„Pracujeme na vybudování kompletního lokalizovaného evropského dodavatelského řetězce pro e-mobilitu ´made in Europe´,” dodal.
Evropský automobilový sektor je příliš závislý na Asii a dalších regionech, zní z Bosche
Schmall v pondělí podepsal se šéfem výroby a technologie společnosti Bosch Rolfem Najorkem memorandum o porozumění v této záležitosti, uvedl předtím Manager Magazine. Společný podnik by měl dodávat do Evropy a možná i do dalších oblastí, přičemž výrobu rozjede ve druhé polovině roku, napsal list.
Volkswagen doplnil, že plánuje do konce desetiletí postavit v Evropě celkem šest takzvaných gigafactories, které budou vyrábět články, z nichž se skládají baterie. Má to být klíčový krok v jeho snaze překonat Teslu a stát se největším prodejcem elektromobilů na světě, uvedla agentura Reuters.
Test Volkswagenu ID.4 Pro: Skvělý rodinný elektromobil zklame jen detaily
První dva závody – jeden ve Švédsku a jeden v Německu – mají začít vyrábět v letech 2023 a 2025. Umístění a data zprovoznění pro zbývající čtyři zatím nebyly zveřejněny, ale uvažuje se mimo jiné o Španělsku a východní Evropě, píše Reuters.
Společný podnik Bosche a Volkswagenu by obsluhoval továrny na baterie po celé Evropě, uvádí se v prohlášení. Počet těchto továren roste pod tlakem Evropské unie, aby se stala méně závislou na dodávkách baterií z Asie.