Článek
Myšlenka, že by auto při jízdě neznečišťovalo okolní vzduch, ale naopak jej vylepšovalo, je mimořádnou výzvou pro konstruktéry celého světa. V případě vodíkového Nexa je vpředu umístěn čistič vzduchu, respektive velice citlivý vzduchový filtr sání, jenž dovede zachytit mikročástice z ostatních automobilů či jiných škodlivin, které ve vzduchu jsou kvůli průmyslové činnosti lidí.
Korejská automobilka uvádí, že Nexo zbavuje vzduch jemného prachu v množství, které vypustí při ujetí stejné vzdálenosti dva automobily se vznětovým motorem. Není to a priori čistička vzduchu, protože vzduchový filtr na autě být musí, o „zelenost” tohoto automobilu ale není sporu - z výfuku vychází jen neškodná vodní pára.

Hyundai Nexo (2018)
Ujede 800 km na jedno natankování
O pohon vodíkové vozu Nexo se stará motor o výkonu 120 kW (163 k) s maximálním točivým momentem 395 newtonmetrů. Popisovaný automobil zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 179 km/h.
Díky třem integrovaným stejně velkým nádržím (každá o objemu 52,2 litru vodíku) zvládne ujet až 800 kilometrů na jedno tankování. To trvá mimochodem pouhých pět minut. Auto funguje i při teplotách mínus 30 stupňů Celsia.

Hyundai Nexo (2018)
Uvnitř najdete dva displeje – větší má 12,3 palců a nahrazuje klasický přístrojový štít. Druhý má sedm palců a je určen pro ovládání multimediálního systému. Automobil dlouhý 4,7 metru nabídne autonomní řízení levelu 4, Hyundai se pochlubil, že zvládl cestu ze Soulu do Pchjongčchangu (cca 140 kilometrů).

Hyundai Nexo (2018)