Článek
K samotnému prvnímu odhalení dosud maskovaného modelu EQS dojde již 15. dubna, kdy má německý Mercedes naplánovanou premiéru. A podle všeho se je na co těšit, protože elektrický sedan přinese celou řadu velice zajímavých a revolučních systémů či funkcí.
Nic pro odpůrce dotykových obrazovek. Mercedes EQS ukazuje interiér
Němci se například pochlubili tím, že model dorazí na trh s rozpětím výkonu od 325 do 512 koňských sil. To je ale jen začátek, protože Mercedes chystá i minimálně dvě silnější varianty. Maximální rychlost elektromobilu je elektronicky omezena na 210 kilometrů v hodině.
V podlaze budou nové revoluční baterie s vyšší hustotou a využitelnou kapacitou 90, respektive 107,8 kWh. Výrobce pak uvádí, že jsou akumulátory o celých 26 % efektivnější než v SUV EQC, přičemž obsahují jen 10 % kobaltu. Významným prvkem má být pokročilé chlazení a vyhřívání modulů.
Mercedes na baterie poskytuje záruku 10 let či 250 000 kilometrů. Software, který vše řídí, lze aktualizovat na dálku, takže vůz bude mít doživotně nejnovější systémy.
Nový Mercedes SL se blíží, tradiční roadster se ukazuje při testování na sněhu
S bateriemi pak nepochybně souvisí i elektrický dojezd a případné nabíjení EQS. Dle metodiky WLTP zvládne model s větší baterií ujet na jedno nabití až 770 kilometrů. Vůz podporuje i nejmodernější rychlonabíjení až 200 kW, takže další dojezd 300 kilometrů získá za pouhých 15 minut.
Mercedes mimo pohonu a baterií uvedl i několik zajímavých dat z větrného tunelu. Tady model EQS zaznamenal velmi dobrá čísla, která údajně podle výrobce znamenají světový rekord u sériově vyráběného vozidla. Měření totiž ukázalo součinitele odporu vzduchu okolo karoserie a podvozku na Cx 0,20.
Na vše ostatní si ovšem budeme muset počkat na 15. duben, kdy Mercedes model EQS oficiálně uvede. Mělo by se přitom jednat o druhý čistě elektrický model od tradičního německého výrobce. Mercedes tím začíná cestu, kterou plánuje zakončit v roce 2039. V tomto termínu totiž bude jeho vozový park čistě z uhlíkově neutrálních vozidel.