Článek
Škoda chce v příštích letech dále růst v segmentu cenově dostupných vozů, přičemž za příklad dává novou fabii. Zároveň však stejně jako celý automobilový průmysl směřuje k elektromobilitě.
K enyaqu, coby prvnímu čistě elektrickému vozu na koncernové modulární platformě MEB, se do devíti let připojí další tři odvozené modely.
Vzhledem k tomu, že budou stát v hierarchii značky pod enyaqem, mají výrazněji přispět k tomu, aby právě v roce 2030 podíl plně elektrických modelů na prodejích značky v Evropě činil 50 až 70 %.
9 nových škodovek, které v Česku nekoupíte
Tomu se přizpůsobí i všechny tři české závody. V Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí se budou vyrábět elektrické vozy nebo elektrické komponenty.
Ve srovnání s rokem 2020 chce značka snížit flotilové emise o 50 % a do roku 2030 přejde ve všech českých a indických závodech na uhlíkově neutrální výrobu.
„Naší novou strategií dáváme konkrétní odpovědi na otázky, jak společnost Škoda Auto úspěšně provedeme procesem transformace. A jak zajistíme, aby byla v roce 2030 ještě silnější než dnes. Značka Škoda má neuvěřitelný potenciál,” říká Thomas Schäfer, předseda představenstva.
Škoda se bude v příštích letech rovněž soustředit na trhy v Indii, Rusku a v severní Africe. V těchto regionech totiž vede aktivity koncernu Volkswagen.
Škoda představila novou fabii
Díky zjednodušení procesů i nabídky má Škoda Auto za cíl dosáhnout nejnižších nákladů mezi evropskými konkurenty, a to ve spojení s trvale udržitelnou rentabilitou tržeb ve výši minimálně osm procent.
S rozšiřováním elektrifikace u modelové nabídky totiž má souviset i snížení počtu dostupných kombinací o 40 %.