Článek
BMW nabídne svým movitým zákazníkům pořádný agregát, který sice napumpuje tlak všem ekologům, ale potěší fanoušky klasiky. Velká SUV BMW X5 a X7 totiž dostanou vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru s dvojitým přeplňováním. Výkon bude 390 kW (523 koní) a točivý moment 750 N.m, který je k dispozici mezi 1800 až 4600 ot./min. Nárůst z X5 M50i a X7 M50i, což je nové označení vrcholných modelů proti původním X5 xDrive50i a X7 xDrive50i, je 50 kW resp. 77 N.m.
Automobily dostanou osmistupňovou automatickou převodovku, pohon všech kol a sportovní diferenciál. S tímhle motorem ohromné vozy zrychlí na stovku za 4,1 s (X5) resp. 4,7 s (X7). Maximální rychlost je 209 km/h u obou modelů, když jsou nasazeny All-Season pneumatiky, nebo 250 km/h se silničními sportovními pneumatikami.
Oba vozy dostanou doplňky z nabídky divize M. Součástí BMW X5 M50i tak bude adaptivní podvozek Adaptive M, větší X7 M50i pak bude standardně jezdit se vzduchovým pružením, které je u X5 za příplatek. Samozřejmostí jsou velké sportovní dvoudílné brzdy nebo gigantická kola. Ta mohou mít průměr ráfku 20, 21 nebo 22 palců. Ta největší možnost pak bude obouvat pneumatiky o rozměrech 275/40 vepředu a 315/35 vzadu.
Cena vozu je stanovena na 82 150 eur u X5 (2 136 000 Kč) a 99 600 eur u X7 (asi 2 589 000 Kč).