Článek
Roomster se z Kvasin do Vrchlabí přesune na přelomu roku. Nyní se bude továrna připravovat na změnu výrobního programu tak, aby tam mohla být zahájena výroba modelů Roomster už příští rok v lednu. "Veškerá kapacita závodu ve Vrchlabí, tedy i jeho zaměstnanci, bude využita na přípravu přesunu výroby z Kvasin," uvedl Krauskopf.
Škoda Auto zároveň po ukončení výroby Octavie první generace plynule přejde na výrobu Octavie Tour druhé generace. Ta se ale už nebude vyrábět ve Vrchlabí, ale v hlavním závodě v Mladé Boleslavi. "Octavia je srdcem značky Škoda. Je ztělesněním našich hodnot a představuje bezkonkurenční nabídku prostoru, vysokou praktičnost a maximální orientaci na rodinu. Tyto hodnoty přenáší Octavia na silnice již 14 let. A stejné hodnoty bude tato modelová řada reprezentovat i nadále", řekl předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland.
Octavii, dnes označovanou Tour, začala automobilka vyrábět v roce 1996. Šlo o vůbec první zcela nový model auta vyráběný po spojení mladoboleslavské Škody s koncernem Volkswagen v roce 1991. Dosud automobilka ve variantách limuzína a kombi vyrobila 1,442 miliónu kusů tohoto modelu.
Octavia přinesla nové motory i technologie. Mezi ně patří automatická převodovka, pohon všech kol, šestistupňová převodovka, kotoučové brzdy na zadní nápravě, ale i prvky bezpečnosti jako ESP, ASR nebo EDS. Octavia také představila v historii značky první pohonné agregáty s turbodmychadlem, a to jak benzinové, tak naftové. Zlomová byla i technologie vstřikování u naftových motorů.
Octavia první generace získala několik ocenění Car of the Year či Nejlepší vůz v kategorii kombi ve Velké Británii. V roce 2004 Škoda Auto navázala modelem Octavia druhé generace, který prošel v roce 2008 modernizací. Do této doby prodala firma více než 2,8 miliónu vozů Octavia po celém světě.
Úspěchy modelu Octavia dále rozvíjí koncept Green E Line, který Škoda Auto představila na mezinárodním autosalonu v Paříži. Vůz poháněný elektromotorem vyjede na silnice již v roce 2011, a to v rámci testovací flotily, která bude sbírat zkušenosti k dalšímu vývoji sériově vyráběného elektromobilu.