Článek
Ranger Raptor je drsný terénní pick-up, který si můžeme oficiálně užít i v Evropě - na rozdíl od svého předobrazu, amerického F-150 Raptor, se tu prodává oficiálně. Jenže řadě zákazníků nesedí dieselový čtyřválec pod jeho kapotou.
Australská divize Fordu - Ranger je mimochodem model vyvinutý v Austrálii - tak přišla s nápadem pod kapotu montovat osmiválec, konkrétně pětilitr Coyote z Mustangu GT. Píše to australský automobilový web Wheels.
Uvádí, že o vývoj a zástavbu se nestará samotný Ford, nýbrž nejmenovaná externí firma. Automobilka však má na osmiválcový Ranger Raptor poskytovat stejnou záruku, jako na dieselový.

Ford Ranger Raptor
Osmiválec ve Fordu Mustang GT má v australské specifikaci 461 koní a 556 N.m. To by pro Ranger Raptor znamenalo zásadní zvýšení zejména u výkonu, neboť současný diesel se dvěma turbodmychadly má 213 koní a 500 N.m.
Samozřejmě ale zůstává otázkou, jestli bude vývoj zdárně dokončen, a posléze, jestli Ford nabídne osmiválcový Ranger Raptor i mimo australský trh. Export můžou zhatit mimo jiné i emisní nařízení.