Článek
Ranger Raptor je drsný terénní pick-up, který si můžeme oficiálně užít i v Evropě - na rozdíl od svého předobrazu, amerického F-150 Raptor, se tu prodává oficiálně. Jenže řadě zákazníků nesedí dieselový čtyřválec pod jeho kapotou.
První jízda s Fordem Ranger Raptor: Terénní divoch konečně i pro Evropu
Australská divize Fordu - Ranger je mimochodem model vyvinutý v Austrálii - tak přišla s nápadem pod kapotu montovat osmiválec, konkrétně pětilitr Coyote z Mustangu GT. Píše to australský automobilový web Wheels.
Uvádí, že o vývoj a zástavbu se nestará samotný Ford, nýbrž nejmenovaná externí firma. Automobilka však má na osmiválcový Ranger Raptor poskytovat stejnou záruku, jako na dieselový.
Osmiválec ve Fordu Mustang GT má v australské specifikaci 461 koní a 556 N.m. To by pro Ranger Raptor znamenalo zásadní zvýšení zejména u výkonu, neboť současný diesel se dvěma turbodmychadly má 213 koní a 500 N.m.
Samozřejmě ale zůstává otázkou, jestli bude vývoj zdárně dokončen, a posléze, jestli Ford nabídne osmiválcový Ranger Raptor i mimo australský trh. Export můžou zhatit mimo jiné i emisní nařízení.