Článek
Nafukovací bezpečnostní pásy se instalují výhradně na zadní sedadla. Jejich účelem je zmírnit poranění hlavy, krku a hrudníku. Ford tvrdí, že energie nárazu se s touto vychytávkou rozkládá do pětkrát větší plochy.
Ze zásobníku uloženého pod sedadlem je přes sponu do pásu uvolněn stlačený plyn, jenž způsobí rozvinutí pásu. Nafouknutí trvá zhruba 40 milisekund, a aby se předešlo zraněním, je k tomu použit chladný stlačený plyn. Běžné airbagy se nafukují plynem uvolňujícím teplo.
Tato technologie byla poprvé uvedena na trh v americkém Fordu Explorer modelového roku 2011. Objednává si ji přibližně 40 procent zákazníků.
Poprvé se na evropském trhu bezpečnostní novinka představí příští rok v novém modelu Mondea. Kolik si za ní Ford bude účtovat, zatím není známo.