Článek
Pokud vám nic moc neříká jméno DS, tak je to vlastně uměle odtržená luxusní divize Citroënu. A jejich auta nyní rozšíří nový DS7 Crossback, který s karoserií dlouhou přes 4,5 metru moc neoslní. To bychom viděli jako hezčí nové Mitsubishi Eclipse Cross, o kterém jsme psali včera. [celá zpráva]
DS7 je takový designerský standard, který nejde do žádných velkých alternativ. Snad jen zajímavé natáčecí světlomety jsou trochu jinde, než má jakýkoli konkurent. Po rozsvícení se totiž otočí z nulové polohy.
Auto ale bude jistě velmi pohodlné. Vždyť má konkurovat třeba Audi Q5 a přitom má velkorysou šířku 1,9 metru. Zavazadelník pak má objem 555 litrů.
Úžasný interiér
Exteriér sice není nějak výjimečný, zato interiér je naprostým opakem. Tohle je opravdu famózní designérské cvičení, ale v sériovém voze. V interiéru vládnou dva ohromné dvanáctipalcové displeje a diamantový vzor, který se promítá na prošití sedadel, výplní dveří, ale i na tlačítkách apod.
Na vrcholu přístrojovky pak sedí luxusní hodinky B.R.M. R180, které jsou při nenastartovaném motoru také otočeny ručičkami dovnitř auta, takže při nastartování se vyklopí. Podobně jako výše uvedená světla. Interiér je kožený, a to ne z kůže umělé, ale pravé a kravičky se prý pásly ještě nedávno na loukách a jsou ošlehané větrem, sněhem a tvrdými podmínkami, aby jejich kůže byla co nejpevnější a neodírala se.
Pod kapotou v základní verzi už tak radostí nevýskáme. Tam se totiž usídlila tříválcová dvanáctistovka s výkonem 96 kW. Na ní jsou benzínové čtyřválce THP s výkony 132 a 165 kW. Dva stejné diesely mají rozdílné výkony 96 a 132 kW.
Takže pojďme se podívat na tu nejzajímavější pohonnou kombinaci ze všech. Vrcholem je totiž plug-in hybridní motor kombinující zážehové „té-há-péčko“ se 147 kW a dva elektromotory na zádi. Souhrnný výkon je 221 kW a auto je na rozdíl od ostatních verzí vlastně čtyřkolka. S akumulátory o kapacitě 13 kWh zvládne jet až 60 km pouze na elektřinu, doplna se z normální sítě dobije za 4,5 hodiny a za 2,5 pak s použitím rychlodobíječky. Neméně zajímavý je i nový osmistupňový automat, který je použitý u Citroënu (promiňte DS) vůbec poprvé.
Víc si francouzská automobilka nechává na ženevský autosalon, který začíná příští týden.