Článek
Takzvané plug-in hybridní vozy, které dokážou energii čerpat i ze sítě, ale disponují i klasickým spalovacím motorem, mají dostatečně velké baterie k tomu, aby lokálně bezemisně urazily desítky kilometrů.
Vyplatí se proto přemýšlet strategicky a elektřinu využívat právě tam, kde je to nejvýhodnější. Transit Custom PHEV s tímto ústrojím využívá takzvaný „geofencing“.
Řidičce přišla pokuta na 22 tisíc korun, s Fordem Focus měla jet v Itálii 703 km/h
Popsat se technologie dá jako virtuální „oplocení“ určité geografické oblasti. Vůz zná svou polohu skrze GPS. Provozovatelé mají krom předdefinovaných zón možnost určit si vlastní ekologické zóny, například v okolí škol, dětských hřišť, popřípadě administrativních a logistických zón.
Jakmile vůz oblast opustí, automaticky se přepne na nejvhodnější režim pohonu pro danou situaci a může se spustit zážehový motor. Nízkoemisní zóny se po Evropě objevují stále častěji.
Pick-up, dodávky a elektromobil. Ford odhalil společné plány s Volkswagenem
Ford uvádí, že za prvních šest měsíců provozu „ultranízkoemisní“ zóny v Londýně poklesly koncentrace oxidu dusičitého NO2 v ovzduší téměř o 30 procent. Zúčastnění partneři speciálního projektu údajně strávili 75 procent času na elektrický režim Transitu Custom PHEV.
Vše to ale záleží na infrastruktuře nabíjení, která v České republice ani v Praze není dostatečná. Nízkoemisní zóny u nás rovněž nenajdeme.