Článek
Podle soudu by bylo zapotřebí konkrétních důkazů, které by prokázaly, že odpovědné osoby v Audi alespoň věděly o nelegální technologii nebo podporovaly strategické rozhodnutí o jejím použití.
Soudci proto zrušili rozsudek nižšího krajského soudu v Naumburgu. Žalobce má nyní možnost znovu předložit svá obvinění u nižšího soudu, ale musel by předložit stanovené důkazy. To by však bylo velmi obtížné, uvedla agentura DPA.
Volkswagen ukončil více než 25 tisíc dieselových sporů smírem
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gS_O/26yzP.jpeg?fl=cro,32,0,1095,616%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Nejvyšší německý soud se věnoval případu majitele modelu Audi A6, který si vůz s problematickým motorem koupil krátce před vypuknutím skandálu. Soud nižší instance mu původně přiklepl odškodnění 20 000 eur (přes půl milionu Kč) plus úroky, to se ale nyní změnilo v neprospěch majitele.
Rozhodnutí soudu tak znamená, že odškodné je třeba žádat po koncernu Volkswagen. Podle Audi kvůli emisnímu skandálu podalo žalobu přímo na Audi několik málo tisíc majitelů. Většina z dotčených vlastníků žalovala o náhradu škody přímo mateřský koncern.
Audi SQ7 a SQ8 se zbavují osmiválcového dieselu, downsizing ale nečekejte
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QN_Q/z8UFQ6.jpeg?fl=cro,0,49,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software, který umožňoval manipulovat s testy emisí. Auta díky tomu při kontrolách produkovala výrazně méně emisí než při běžné jízdě.