Článek
Dlouho jsme vám říkali, že nové TVR bude. Ukázali jsme vám i několik nejasných fotografií. Ale až dosud jsme mohli jen živit naději. A ta naděje skutečně byla přetavena v realitu. Přetavena v elegantní kupé, které vyznává klasické hodnoty.
Tak především vyznává sílu. Pod kapotou je pětilitrový osmiválec s atmosférickým plnění, který připravil Cossworth. Výkon je 373 kW (507 koní). Agregát spolupracuje s manuální převodovkou Tremec.
Auto je dlouhé 4,3 m, vysoké 1,24 m a široké 1,9 m. Díky speciální konstrukci, na které se podílel i legendární Gordon Murray (autor McLarenu F1), má auto hmotnost pouhých 1250 kg. A to je jedna z největších deviz vozu. Velký výkon a nízká hmotnost - to je to, čím může zvítězit nad konkurencí, která není úplně bezbranná. Jde třeba o Porsche 911 nebo Jaguar F-Type.
Auto s dvojitými lichoběžníkovými závěsy kol a stavitelným pružením nemá žádné extra velké přítlačné křídlo. Je to proto, že konstruktéři striktně dbali na to, aby proud vzduchu, který protéká pod vozem, vytvářel silný přítlak. Tomu musel být například uzpůsoben i výfuk. Jeho vývody za předními koly nejsou jen frajeřinkou, ale prostě musely uvolnit místo hladkému podvozku s difuzorem.
TVR Griffith by měl zrychlit na stovku někde kolem čtyř sekund a maximální rychlost se pohybuje na 320 km/h. Přesné údaje ale ještě nejsou známé. Zato víme, že TVR bude bojovat i cenou. Ta je 2,6 miliónů korun, což není málo, ale na rozdíl od konkurence je to neskutečně příznivá cena. Třeba u Porsche za tohle dostanete třeba čtyřválcový boxster.