Článek
První Bugatti Chiron dodané do USA bylo vyrobeno z černého uhlíkového vlákna se žlutou přední částí a žlutými koly. Chiron Pur Sport, který Bugatti vyrobilo v roce 2020, kombinoval černou se speciálně namíchanou barvou nazvanou „Jaune Molsheim“, což je náznak původu této kombinace.
Francouzský Molsheim je domovem automobilky a název byl odkazem na první odstín žluté, který zdobil jeden z osobních vozů Ettore Bugattiho. Ten značku založil v roce 1909.
Už deset let je nejrychlejším produkčním roadsterem stejný vůz
I když je Bugatti často spojováno s francouzskou závodní modrou, zakladatel preferoval lakování vlastních vozů na černo. Když se společnost začala vyvíjet k výrobě automobilů zaměřených na luxus, Ettore se rozhodl přidat další barvu, která doplní módní design Art Deco.
Pro inspiraci se podíval na staré trámy nad dubovou bránou v domě Bugatti v Molsheimu. Bugatti tak přidal do svých vozů druhý odstín, asi nejznámějším příkladem je jeho Type 41 Royale.
Tradice od té doby pokračovala. Nejžádanější exemplář Bugatti Type 55, závodní auto s karoserií roadster navrženou jeho synem Jeane Bugattim, která byla poháněna 2,3litrovým řadovým osmiválcem, je vyveden v černo-žluté barvě. V roce 1934 bylo ve stejné barevné kombinaci dokončeno úplně první Bugatti Type 57 Grand Raid Roadster Usine.
Jediný svého druhu. Bugatti připomíná, proč je jeho šestnáctiválec unikátní
V moderní éře Bugatti pod koncernem Volkswagen se černo-žlutá kombinace okamžitě vrátila. Než došlo na aktuální chirony, bylo představeno jedinečné Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse z roku 2014, aby vzdalo hold zmíněným raným vozům.
„Téměř ve všem, co děláme, čerpáme inspiraci ze zakládající rodiny Bugatti,“ řekl Achim Anscheidt, ředitel designu Bugatti. „Proto pro nás jako designový tým i jako značka zůstává černá a žlutá tak důležitou kombinací.”