Článek
Když Toyota postavila verzi GRMN na minulé generaci yarisu, bylo to zjevení. Úspěšně na ni navázala - a díky lepší platformě a pohonu všech kol snad laťku ještě zvedla - variantou GR současného yarisu. Ovšem, právě probíhající autosalon ukazuje, že to není vše - odhalil ještě ostřejší verzi, označenou opět GRMN.
Tato písmena znamenají Gazoo Racing Masters of Nürburgring a přesně podle toho je vůz upraven. Má jen dvě sedačky, ovšem jsou to hluboké skořepiny Recaro, a místo těch zadních je bezpečnostní polorám.
Oproti „běžnému“ yarisu GR má také převodovku s kratší jedničkou, zpátečkou a výstupním převodovým poměrem - pořád je to ale šestistupňový manuál -, ostřejší metalickou spojku a samosvorné diferenciály typu torsen na obě nápravy.
Test Toyoty GR Yaris: Fanoušci sobě
Také dostal o 545 víc bodových svarů, což znamená lepší torzní tuhost, a také karbonovou kapotu pro snížení hmotnosti. Pod kapotou stále pracuje 1,6l tříválec, který dává 272 koní a 390 Nm, tedy o 20 Nm víc.
Hmotnost je v každém případě závislá na výbavě; ve „standardu“ je GRMN oproti GR o 30 kg lehčí, tedy váží 1250 kg. Přidáte-li paket Circuit, dostanete navíc karbonový zadní spoiler, lízátko dopředu, nástavce prahů, 18” kola BBS a nastavitelné tlumiče Bilstein. Daní je desetikilové zvýšení hmotnosti.
Druhý balíček k mání se jmenuje Rally a přidává ochranu spodku auta, lepší ochranný rám do interiéru, kratší tyčky příčných stabilizátorů a lepší tlumiče. Jak je tahle verze těžká, Toyota nezveřejnila - má to záviset na dalších, v tiskové zprávě neupřesněných možnostech.
Yaris GRMN vznikne v pouhých 500 kusech a mezi 14. lednem a 28. únorem se zájemci mohou na webu automobilky přihlásit do loterie, z nichž budou vylosováni ti, kteří si auto budou moci koupit.
Je třeba si připravit nejméně 7,317 milionu jenů (1,367 milionu korun) na základní verzi, resp. 8,467 milionu jenů (1,581 milionu korun) na verzi Circuit a 8,379 milionu jenů (1,565 milionu korun) na verzi Rally.