Článek
Spojení několika automobilek pro práci na společném projektu je v posledních letech oblíbeným plánem na trhu s automobily. Většinou za tím stojí mnohem dražší vývoj elektromobilů a snaha jej zlevnit používáním sdílených motorů a platforem.
Takovou cestou se nyní ubírají i automobilky Toyota, Suzuki a Daihatsu, které společně vyvinou systém BEV, vhodný především pro mini užitková vozidla a dodávky. Právě jejich technologie do spolupráce přinese Daihatsu a z části také Suzuki, přičemž Toyota poskytne know-how v oblasti elektrického pohonu.
Osobní Renault Kangoo má české ceny, začíná pod 600 tisíci
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QI_t/lDgCGb.jpeg?fl=cro,0,1,1276,717%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Do spolupráce automobilky zapojí i japonskou společnost Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT). Mini užitková vozidla v Japonsku tvoří důležitou součást logistiky, protože jejich malé rozměry jim umožňují projet i na místa, kam běžný vůz nemůže. Dodávky vzešlé z nové spolupráce budou využívat především partneři v projektech okolo měst Fukušima a Tokio.
Projekt odstartuje v roce 2023 a bude zahrnovat i společný vývoj palivových článků. V projektu bude zpočátku použito přibližně 580 vozidel a program je naplánován do roku 2030. Mini užitkové vozy přitom tvoří 60 procent celého japonského komerčního trhu, takže práce na jejich elektrifikaci je pro zemi poměrně zásadní.
Stellantis spolupracuje s Toyotou na velkém užitkovém voze
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gT_b/bsyDdl.jpeg?fl=cro,0,32,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Toyota, která má ze všech partnerů největší zkušenosti v rámci elektrifikace, uvedla, že projekt bude náročný v důsledku vyšších nákladů na výrobu, ale také kvůli nedostatečně vyvinuté infrastruktuře nabíjení. Toyota ovšem věří, že může být úspěšná. Vedení navíc potvrdilo, že bude podobně spolupracovat i na dalším projektu s firmami Isuzu a Hino Motors.