Článek
Řada fanoušků Toyotě nemohla odpustit, že do nové supry nabízí výhradně automatickou převodovku. To se nyní změnilo - supra dostala manuál, a to k šestiválci, nikoliv čtyřválci jako sesterské BMW Z4.
Změna z automatu na manuál ovšem neproběhla jen sáhnutím do skladu BMW pro převodovku a její instalací. Bylo potřeba ji naladit přímo pro daný motor a auto, dostala také spojku s větším průměrem a silnější přítlačnou pružinou.
Ač manuální, i tato převodovka má řídící elektroniku, která ovšem neovládá ani tak převodovku samotnou, jako spíš věci kolem. Jde např. o chování motoru v moment sešlápnutí spojkového pedálu nebo o podřazování.
Test čtyřválcové Toyoty Supra: Zkrocení
Toyota v souvislosti s převodovkou používá označení „iMT“, což by mohlo znamenat automatické meziplyny při podřazování stejně jako v Yarisu Cross, jakkoliv nesrovnatelný je tento crossover se suprou. Také píše, že v režimu Sport je možné „výchozí nastavení vypnout“, ale výslovnou zmínku o automatických meziplynech v tiskové zprávě nenacházíme.
Dozvídáme se však, že finální převodový poměr se oproti osmistupňovému automatu zkrátil z 3,15 na 3,46, aby vůz byl svižnější při rozjezdu či pružném zrychlení. A také, že i odpružení a řízení doznaly drobných úprav v souvislosti se zástavbou manuální převodovky.
Vývojáři poladili také systém kontroly trakce pro hladší rozjezdy v situacích, kdy jedno zadní kolo má výrazně nižší trakci než druhé, a přidali funkci s názvem Hairpin+, která umožňuje „větší rozdíl v míře prokluzu kol na levé a pravé straně“.
I když to vypadá, že něco takového jde proti principu samosvorného diferenciálu, kterým je třílitrová supra vybavena, cílem tohoto systému je zlepšit zážitky při jízdě v horských serpentinách.
Konečně, zástavba manuální převodovky a použití nových litých kol spolu s pár dalšími drobnými úpravami snížily hmotnost o 21,8 kg oproti třílitrové supře s automatickou převodovkou. Co zatím není známo, je cena manuální supry.