Hlavní obsah

Toyota se k olympiádě obrací zády, nechce si poškodit image

Japonská automobilka Toyota v pondělí oznámila, že nenechá v televizi vysílat své reklamy související s olympijskými hrami v Tokiu a prezident společnosti Akio Tojoda se koncem tohoto týdne nezúčastní zahajovacího ceremoniálu her. Jeden z hlavních sponzorů sportovní události si nechce poškodit image, olympijské hry se totiž konají navzdory silnému odporu japonské veřejnosti a obavám z dalšího šíření koronaviru, napsala agentura Reuters.

Foto: Profimedia.cz

Vodíková Toyota Mirai první generace je součástí flotily Toyoty v Tokiu.

Článek

Toyota připravila televizní reklamu, v níž vystupují někteří sportovci, kteří se nadcházející sportovní události zúčastní. V pondělí však šéf komunikace Toyoty Džun Nagata naznačil, že olympijské hry v Tokiu se stávají událostí, pro kterou je z „různých důvodů” těžší získat podporu.

„Plně podpoříme sportovce a přispějeme na hry poskytnutím vozidel a dalšími prostředky,” řekl Nagata.

Olympiáda má být zahájena v pátek a bude se konat v nebývalých podmínkách. V Tokiu nyní kvůli pandemické situaci platí čtvrtý výjimečný stav a na žádné sportoviště v hlavním městě nebudou smět diváci.

Test Toyoty GR Yaris: Fanoušci sobě

Testy

Toyota poskytne hrám 3340 vozidel, což je méně než původně plánovaných 3700 aut, protože ta pro diváky nejsou nutná. Přes 90 procent vozů bude mít alternativní pohon, budou jezdit na vodík nebo elektřinu. Největší automobilka světa na olympijských hrách bez diváků zrušila též akce, na kterých měla v plánu propagovat svá auta.

Japonský premiér Jošihide Suga a organizátoři události opakovaně slíbili, že hry budou „bezpečné”, ale průzkumy v médiích ukazují, že veřejnost o tom přesvědčena není.

Toyota začala v Česku prodávat první vodíkové auto

AutoMoto

Ve víkendovém průzkumu agentury Kjódó News vyjádřilo 87 procent respondentů obavy z toho, že se olympijské a paralympijské hry v Tokiu během pandemie konají, a 31,2 procenta dotazovaných si myslí, že se olympiáda měla zrušit.

Pandemie zásadně proměnila situaci, v níž se nacházejí sponzoři her. Vedle Toyoty k těm hlavním patří japonské společnosti Panasonic a Bridgestone.

Související témata:

Výběr článků

Načítám