Článek
Toyota Century se poprvé představila v roce 1967 u příležitosti stého výročí narozenin Sakichiho Toyody, zakladatele Toyota Group. Když se podíváte na design třetí generace, která nastupuje po dlouhých jednadvaceti letech, je vám jasné, že tohle auto designem zaspalo někde v osmdesátých letech. Ale to je u hyperluxusních aut obvyklé, Rolls-Royce také z hlediska vnějšího designu není žádný odvaz.
Zajímavostí je, že nikde na této suverénně nejluxusnější toyotě nenajdete její klasické logo. Vždy jde jen o kresbu bájného ptáka fénixe, tradičního symbolu japonské císařské rodiny. Logo se ručně vyrývá a zabere to šest týdnů.
Lak karoserie má sedm vrstev
Speciální černý lak Kamui má sedm vrstev, při jeho aplikaci se používají různé techniky leštění, včetně mokré cesty. Cílem je zářivý vzhled a zcela hladký povrch. V nabídce jsou celkem čtyři barvy, kromě černé to jsou stříbrná, červená a modrá.
530 centimetrů dlouhou limuzínu pohání pětilitrový V8 s hybridním systémem. Spalovací motor přináší 380 koní a točivý moment 510 N.m při 4000 otáčkách, elektromotor přidává dalších 224 k a 300 N.m. Automobil má poháněnou zadní nápravu a ve výbavě nechybí vzduchové odpružení.
Toyotu Century si může koupit i obyčejný smrtelník, ovšem nikoliv v Evropě. Nová generace přijde v základní výbavě na zhruba čtyři milióny korun. Toyota předpokládá, že se měsíčně prodá padesát kusů.