Článek
Zhruba rok a čtvrt starý koncept se jmenoval jen „Ultra-kompaktní bateriový elektromobil” a vypadal jako hotové auto. Nyní z něj však je skutečně hotové auto a už má i název – C+pod. Vozy kategorie keidžidoša (známější jako „kei cars”) jsou proti němu obří.
Toyota představila otevřenou Supru, ovšem jen jako koncept
C+pod je dlouhý pouze 2490 mm, je široký 1290 mm a na výšku měří jen 1550 mm, takže je o 20 cm kratší a o 37 cm užší než Smart ForTwo. Karoserie je vyrobená z plastů a díky tomu auto váží jen 621 kilogramů. Dovnitř se vejdou dva pasažéři a troška nákladu.
Třebaže Toyota elektromobilům nefandí, tohle auto jezdí na výhradně elektřinu. Na jedno nabití zvládne až 150 kilometrů, což je obdivuhodné, protože lithium iontová baterie, kterou je vůz vybavený, má kapacitu jen 9,06 kWh. Auto má výkon 12,3 koňských sil a točivý moment 56 Nm, kterými pohání zadní kola. Nejvyšší rychlost je 60 km/h.
Elektromobily jsou přeceňované, říká šéf Toyoty
V současné době začíná Toyota toto vozidlo prodávat v Japonsku, konkrétně za cenu přibližně 1 650 000 japonských jenů, což je v přepočtu asi 370 tisíc korun. Zda se bude takový vůz prodávat i na evropských trzích, zatím Toyota neuvedla.