Hlavní obsah

Toyota Hilux: Evropo, už jedu

Novou generaci Toyoty Hilux představila japonská značka už v květnu roku 2015. Jenže informace o ní byly trochu vágní. Byly to totiž specifikace pro Asii, Austrálii apod. Na evropskou verzi jsme si museli počkat do září.

Foto: Toyota

Toyota Hilux 2015

Článek

Velký pickup Toyota Hilux je tradiční auto daného segmentu. Tady není žádný velký nátřesk a tradičně tu bojuje o své místo na slunci s Fordem, Nissanem a Mitsubishi. Nová generace dotahuje konkurenci v kukuči, který se stále víc podobá osobním autům.

Foto: Toyota

Toyota Hilux 2015

Foto: Toyota

Toyota Hilux 2015

Nová generace narostla o sedm centimetrů, šířka je o dva centimetry větší než dosud. Kola se budou nabízet v sedmnáctipalcovém i osmnáctipalcovém provedení a barvy karoserie výrazně rozvinou své spektrum.

Technicky auto přidalo vlastně všechno, co mají osobní vozy – od diodových světel pro denní svícení, přes bezpečnostní asistenty až po interiér se sedmipalcovým displejem navigace a rádia.

Foto: Toyota

Toyota Hilux 2015

To, co je ale důležité na tomto typu vozu, je jeho technika. Ta se stále zaměřuje na jednoduchost a užitkovost. Vzadu je stále tuhá náprava s odpružením listovými pery, i když jsou jinak nastavena. Základem je pohon zadních kol, ale v nabídce je i čtyřkolka.

Motorová paleta pro Evropu vypadá velmi nadějně. Není to osekaná chudoba, jak tomu leckdy u podobně málokusových vozů bývá. Tady bude jednak známý diesel 2,5 l D-4D o výkonu 75 kW, pak další dva nafťáky: 2,4 l D-4D s 110 kW a zajímavý 2,8 l D-4D se 130 kW. Nebude chybět ani benzínový motor - čtyřválec 2,7 l se 122 kW.

Foto: Toyota

Toyota Hilux 2015

Související témata:

Výběr článků

Načítám