Článek
Vodík lze v automobilu využívat dvojím způsobem. Běžně jej takový Hyundai Nexo nebo Toyota Mirai využívá pro výrobu elektrické energie v palivových článcích. Prototyp sportovního modelu GR Yaris jej však spaluje v přeplňovaném 1,6litrovém tříválci, který má i běžná varianta, pro spalování vodíku má však upravený systémem přívodu a vstřikování paliva.
Spalování vodíku probíhá mnohem rychleji než v případě benzínu, což se odráží v dobré odezvě při vynikajících ekologických parametrech. Spalování vodíku je extrémně čisté a má též potenciál zprostředkovat podobným zvukový doprovod jako klasické spalovací motory.
Za volantem vodíkové Toyoty Mirai nové generace: Skvělá limuzína s jedinou nevýhodou

Nevýhodou je samozřejmě velmi omezená distribuce vodíku, v Česku zatím stále není veřejně dostupná stanice, jakkoli plány na první tři již existují.
Právě japonské automobilky se k elektromobilům stavějí o poznání zdrženlivěji než Evropa, a tak hledají další alternativy. Technologie vodíkových spalovacích motorů je stále na začátku koncepčního vývoje, který začal v roce 2017, ale zatím bez komerčních účelů.
Japonské automobilky se sdružují pro vývoj aut na vodík a další alternativní paliva

Už závodní experimentální Corolla s vodíkovým pohonem se zúčastňuje japonských motoristických soutěží, GR Yaris je však prvním silničním vozem s touto technologií.