Článek
Phaeton byl v prvním vydání v roce 2002 zhmotněním rozmáchlých snů značky Volkswagen a svého šéfa Ferdinanda Piëcha - plnohodnotná limuzína luxusního segmentu.
V roce 2016 skončila bez nástupce, ovšem až nyní Volkswagen ukázal, jak zamýšlená druhá generace měla vypadat. Pojízdný koncept vypadá v podstatě stoprocentně dokončený, sériové výroby se ale nedočkal.
Zemřel Ferdinand Piëch, vnuk Porscheho a bývalý šéf Volkswagenu

Sama automobilka k tomu v tiskové zprávě uvádí, že ”představenstvo značky se tehdy rozhodlo ukončit sedan ve prospěch systematického přeskupení se zaměřením na elektrickou mobilitu – i když nástupce s názvem projektu Phaeton D2 již byl připraven”.
Po kauze dieselgate, která vypukla v září roku 2015, koncern změnil i podstatnou část vedení a značka Volkswagen od té doby měla převzít jinou roli, do které se pětimetrová limuzína s osmiválci nehodila.
Koncept Volkswagen ID. Aero je předzvěstí nové vlajkové lodi

Plně funkční vůz, který vidíte na oficiálních fotografiích, nyní ukazuje, co mohlo být. Předprodukční koncept byl vybrán ze čtyř různých návrhů. Recept pro takové auto byl předpokládaný - koncept stojí na platformě MLB, který využívá celá řada luxusních vozů koncernu Volkswagen.
Vůz posloužil alespoň jako inspirace pro ztvárnění interiéru dnešního touaregu uvedeného o dva roky později. Vedle celkové architektury podobné vozům Audi totiž koncept ukazuje i velkou obrazovku infotainmentu, která vypadá totožná právě s tou v touaregu.