Článek
Detroitský autosalon vždy odrážel náladu automobilového průmyslu a automobilový průmysl zase vždy zobrazoval to, jak bohatí nebo chudí se spotřebitelé cítí, píše server Daily Mail. Když se v důsledku recese ocitly automobilky General Motors a Chrysler v konkurzu, návštěvnost autosalonu rapidně klesla a krize se odrazila i v nabídce vozů.
Dnes je už ale automobilový průmysl plný optimismu a návštěvníky tak přilákal silný mix nových produktů. Trh nabízí mnohem více možností ve velikosti, stylu i paliva, než kdy jindy. K vidění tak byly i elektrické vozy, jako Nissan Leaf a Chevrolet Volt, ale i plug-in hybridy (lze je dobíjet například ze zásuvky), jejichž zástupcem je například Ford C-Max Minivan, který může vézt až sedm lidí.
Podle AP přitahovala nejvíce lidí expozice GM, kde se kolem nových modelů SUV hemžily desítky lidí. Pozornost se rovněž zaměřovala na elektrický vůz Chevrolet Volt, jehož by GM chtěla letos prodat 10 000 a příští rok až 45 000, napsala ČTK. Chevrolet Volt se letos v USA stal Autem roku [celá zpráva].
Po tříleté absenci se na autosalon vrátila i automobilka Porsche, která zaznamenala oživení průmyslu, a představila svůj žhavý model 918 RSR.
Sérii největších bezpečnostních problémů přežila i Toyota, která představila na detroitském autosalonu Prius C Concept a Prius v, verzi kombi odvozenou od hybridního modelu Prius. [celá zpráva]
Lákadlem pro návštěvníky byl i sportovní Hyundai Veloster, který má spotřebu 5,9 litru na 100 kilometru. S novým Velosterem vstupuje automobilka do třídy malých kupé a minimálně po stránce designu jde o zajímavý model. [celá zpráva]
K vidění bylo ale i mnoho novinek prakticky ve všech segmentech, od subkompaktního Chevroletu Sonic až po uhlazenější malou Hondu Civic, po luxusně vystylovaný Chrysler 300 sedan či truck od Fordu.
Automobilky očekávají, že v letošním roce prodají v USA nejméně o 1,5 miliónu více aut, než tomu bylo minulý rok, což zvedne celkové tržby na 13 miliónů dolarů nebo více.