Hlavní obsah

Tesla skutečně trénuje na Nürburgringu, má křídlo a větší nasávací otvor

Tesla Model S byla spatřena na Severní smyčce Nürburgringu, jak Elon Musk předpovídal. A dokonce s úpravami, které jí mohou pomoci dosáhnout dobrého času na kolo. Nebo aspoň to kolo konečně, po sedmi letech na trhu, celé na plný plyn dojet.

Foto: Tesla

Tesla Model S (Ilustrační foto)

Článek

Když Elon Musk po představení Porsche Taycan na Twitteru sliboval, že postaví Teslu Model S na Severní smyčku německého Nürburgringu, nebylo to mlácení prázdné slámy. Tesla Model S na Ringu byla skutečně zachycena.

Ve videu, které bylo zveřejněno v pátek 13. září, vidíme kromě řady maskovaných aut i červenou Teslu Model S, a to v čase od 2:48. Může se zdát, že nejede nijak rychle, ale video pochází z místa zvaného Adenauer Forst, které je obecně velmi pomalé.

Video bylo pořízeno při testovacím dni, otevřeném pro automobilky, nikoliv při pokusu zajet co nejrychlejší čas, takže rychlosti jízdy nepřikládejme žádný zvláštní význam. Zajímavější jsou úpravy téhle tesly - výrazně větší nasávací otvor na přídi a spoiler vzadu.

Spoiler jistě souvisí s přítlakem zádě, a tedy s jízdní stabilitou ve vyšších rychlostech. Jestli se dostane na nějaký sériový model, zatím není známo. Větší nasávací otvor zase může souviset s údajným paketem P100D+Plaid, který má vytvořit nový vrchol nabídky co do výkonu a má se objevit na trhu příští rok.

Tesla Model S nemá dosud žádný oficiální čas na kolo Severní smyčky Nürburgringu. Na internetu se objevuje jen záznam z roku 2015, kdy tuto trať v kratší verzi, tzv. Bridge to Gantry s délkou 19,1 km, objel Model S P85D za 8 minut a 50 sekund. Přehřátí některé z komponent vozu je nejčastějším důvodem, proč řidiči tesly musí obvykle na Nordschleife zvolnit.

Výběr článků

Načítám