Článek
Automobily značky Tesla nikdy nepatřily k levným a ani neměly takovou ambici. Proto nepřekvapí, že pod milion korun se, chcete-li nový vůz, nedostanete. Model 3, který Elon Musk před uvedením na trh propagoval jako „lidový“, u nás stojí od 1 199 200 korun.
Za takové peníze toho samozřejmě nedostanete málo – zrychlení základní verze na stovku je 5,6 sekundy, maximální rychlost je 225 km/h a dojezd na jedno nabití dle měřicí normy WLTP činí 409 kilometrů. A můžete i tahat přívěsy – tažné zařízení je za příplatek 28 tisíc korun.
Větší Model S, vůz, který je dnes na trhu již sedm let a brzy by měl dostat nástupce, začíná na mastných 2 271 200 korunách. Parametry jsou samozřejmě lepší, na jedno nabití má dle WLTP ujet až 610 km, zrychlení na stovku je 3,8 sekundy a maximálka 250 km/h.
Nejdražší je SUV Model X, které začíná na 2 458 200 korunách. Na stovku má zrychlit za 4,6 sekundy, maximálka je opět 250 km/h a dojezd na jedno nabití má být 505 km. Tento vůz si také můžete objednat v šesti- nebo sedmimístné verzi, a to za příplatky 185, resp. 100 tisíc korun; šestimístná varianta je dražší, neboť v druhé řadě sedadel nahrazuje lavici oddělenými sedadly.
Všechny modely nabízí už ve standardní výbavě tzv. Autopilot, což je zavádějícím způsobem označená kombinace adaptivního tempomatu a aktivního vedení v jízdním pruhu. Za 171 tisíc korun je k mání jeho rozšířená verze, která je v ceníku označena jako „schopnost plně autonomního řízení“.
Bráno doslova by to byl samozřejmě nesmysl, protože ani Tesla, ani žádné jiné sériově vyráběné auto na trhu neumožňuje plně autonomní jízdu bez zásahu řidiče. Tento balíček obsahuje rozšíření Autopilotu o funkci Summon, kdy vůz ovládáte mobilem a on sám vyjede z parkovacího místa, dále autonomní parkování, jízdu po dálničních přivaděčích, změnu jízdního pruhu a předjíždění vozidel.