Článek
Tvar a materiál karoserie Cybertrucku může být nebezpečný pro ostatní účastníky silničního provozu, myslí si James Goodwin, vedoucí organizace ANCAP, australské varianty našeho EuroNCAPu, který se zabývá aktivní i pasivní bezpečností nových aut. Speciálně má na mysli chodce a cyklisty.
„Má docela ostrou příď, a ne moc míst, která by mohla při srážce s chodcem uhnout,” uvedl Goodwin pro australský web News.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_E_J/vpZht8.jpeg?fl=cro,0,1,1278,718%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Tesla Cybertruck
Nejen vně auta by však při nehodě mohl vyvstat problém, nýbrž i uvnitř pro pasažéry. Elon Musk při představení auta zmiňoval ocelový exoskelet, který je odolný proti promáčknutí. Jenže to znamená také to, že je velmi tvrdý. A to je problém.
„Obecně se očekává, že vozidlo absorbuje část energie z nárazu, protože pokud se to nestane, budou to lidé uvnitř vozidla, kteří budou muset zvládnout největší nápor přetížení,” vysvětluje Goodwin.
Tesla Cybertruck zevnitř: Obří obrazovka a neskutečné zrychlení
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_F_J/3L8sTs.jpeg?fl=cro,0,0,799,449%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
V rozhovoru zmínil také očividná fakta, pro která by Cybertruck v současné formě nikdy nemohl být schválen pro silniční provoz. To znamená hlavně absenci zrcátek, stěračů a blinkrů, nebo třeba také fakt, že kola vyčuhují ven z karoserie.