Článek
Včerejší odhalení Porsche Taycan vzbudilo spoustu emocí, nadšených i zdrženlivých. Ty druhé se často vázaly k tomu, že Porsche nazvalo verze svého vozu „Turbo” a „Turbo S”, i když na palubě žádná turba nejsou.
Tento název historicky měly právě přeplňované verze, ale od příchodu 911 gen. 991.2, u níž má turbo i základní Carrera, je to spíš označení výkonové verze. Nebo si tak alespoň lze zdůvodnit, proč se Taycan jmenuje po součástce, kterou vůbec nemůže v útrobách mít.
Um @Porsche, this word Turbo does not mean what you think it does
— Elon Musk (@elonmusk) September 5, 2019
Elon Musk si ale na Twitteru neodpustil rýpnutí na adresu Porsche, že „to slovo Turbo neznamená, co si myslíte”. A o pár hodin později napsal, že postaví Model S na Severní smyčku Nürburgringu.
Model S on Nürburgring next week
— Elon Musk (@elonmusk) September 5, 2019
Jestli se pokusí překonat rekord Taycanu mezi silničními čtyřdveřovými bateriovými elektromobily, potvrzeno nemáme, ale zdá se to pravděpodobné. Svůj rekord Porsche zajelo ještě jako maskované a svět se o něm dozvěděl koncem srpna.
Žádná Tesla dosud nemá z Nordschleife oficiální čas. Na internetu se objevuje jen záznam z roku 2015, kdy tuto trať v kratší verzi, tzv. Bridge to Gantry s délkou 19,1 km, objel Model S P85D za 8 minut a 50 sekund. Novější záznam existuje o Modelu 3, který se o ostré kolo pokusil na stejné verzi trati v dubnu letošního roku. Ještě před půlkou kola se ale přehřály brzdy vozu a řidič musel zpomalit. Uváděný čas je tak 9:00.
Právě přehřátí některé z komponent vozu je nejčastějším důvodem, proč řidiči Tesly musí obvykle na Nordschleife zvolnit. Pokud se tentokrát podaří zajet celé kolo na plný plyn, bude to zajímavá podívaná.