Článek
Autopilot ve vozech značky Tesla samozřejmě není kompletní autopilot, pouze je tak inzerován, ale neobejde se bez zásahu řidiče.
Pokud řidič nemá ruce na volantu, po nějaké době se ozve upozornění, že se autopilot vypne. Systém Tesly je v tom stejný jako u všech ostatních vozech, které jsou vybaveny aktivním udržováním v jízdním pruhu.
Například lépe vybavené škodovky včetně octavie tohle nabízí už několik let, mercedes jakbysmet a třeba BMW umí sledovat auto před vámi a jet téměř přesně v jeho stopě, dokud nezapnete směrovku, neotočíte volantem nebo se auto před vámi příliš nevzdálí. [celá zpráva]
Ve všech vozech ale musíte mít ruku na volantu; systém musí cítit tah na některou stranu. Minimálně tedy musíte sledovat silnici před sebou a za volant lehce zatáhnout, když vás k tomu automatika vyzve. V Tesle to dříve nebylo nutné, teď už ano.
Narazili jsme na video, na němž řidič Tesly Model S ukazuje způsob, jak tuto povinnost obejít. Do volantu zaklínil pomeranč, který byl dost těžký na to, aby ho systém registroval jako tah na jednu stranu a myslel si, že řidič drží volant.
Podobné „zlepšováky” se neobjevují v médiích poprvé. Kdysi kolovalo video, jak si majitel mercedesu třídy S vyrobil z lepící pásky držák na plechovku coca-coly a tu zavěsil na jedno z ramen volantu.
V redakčním testu jsme se pokusili ošálit systém aktivního hlídání jízdy v pruzích u vozu Kia Niro. Vyzkoušeli jsme jablko, banán a mandarinku, a dokonce i mandarinku s banánem, aby bylo na jedné straně volantu více váhy. V Kia Niro se automat ošálit nepodařilo. Systém vždycky po patnácti, dvaceti sekundách požadoval po řidiči, aby uchopil volant.
Zkoušet při testu s ovocem ještě telefonovat, jak to udělal řidič tesly na videu, bylo v tu chvíli naprosto nemyslitelné, proto úvodní fotografie vznikla na parkovišti.