Hlavní obsah

Tahanice o indickou kopii slavného Jeepu CJ ještě nekončí

Novinky, fra

Soudní bitva mezi indickou Mahindrou a koncernem FCA ohledně modelu Roxor, který se již začal prodávat v USA, má další milník za sebou. Soud uznal, že Mahindra Roxor skutečně vypadá jako Jeep CJ a doporučil zastavit prodeje modelu Roxor v USA.

Foto: Mahindra

Mahindra Roxor

Článek

Koncern Fiat Chrysler tak vyhrál další bitvu s indickou společností Mahindra a vypadá to, že tentokrát se mu skutečně podaří prodej modelu Roxor v USA zastavit.

Soudce Cameron Elliot totiž uznal, že automobil mnohými tvary své karoserie a dalšími detaily připomíná slavný terénní vůz Jeep CJ, čímž porušil obchodní právo. Doporučil, aby bylo Mahindře zakázáno prodávat vozy v USA, když tento záměr spustil největší spory.

Foto: Mahindra

Mahindra Roxor

Pořád jde ale jen o další bitvu války, která se táhne už pěkně dlouho a na celkový výsledek si ještě budeme muset počkat přibližně do března roku 2020. FCA totiž nyní požádá americkou Komisi pro mezinárodní obchod Spojených států, aby potvrdila závěry amerického soudu a zastavila licenci společnosti Mahindra.

V té době by také chtěla společnost FCA začít s dalším soudem, který by zakázal Mahindře jakýkoli prodej podobných vozidel i v budoucnosti, a navíc domoci se peněz za odcizený zisk při prodeji Mahindry Roxor.

Na USA neuvěřitelné

Už v roce 2008 Mahindra chtěla uvést v USA model Scorpio. Jeep se ale začal soudit a následně se musely obě strany dohodnout na nové podobě čelní masky, která až příliš nápadně připomínala původní Jeep. Nakonec ale Mahindra od dovozu ustoupila, takže jakékoli úpravy padly.

Jeep se vzpamatoval a chce zakázat Mahindru

AutoMoto

FCA vyhrálo bitvu s Mahindrou, válka však pokračuje

AutoMoto

Jenže pak přišel nástupce se jménem Roxor, který má velmi podobnou masku. A tady už Mahindra rozhodla, že auto se bude v USA prodávat. Díly se vyrobí v Indii, smontují se v továrně v Michiganu, aby se předešlo vysokým clům, a bude se prodávat. V téhle chvíli se FCA začalo zase bránit. Mahindra ale argumentovala, že Roxor není silniční auto, ale vůz volnočasový. Prostě něco jako plážová bugina.

Americký koncern sice v lednu tohoto roku vyhrál u Komise pro mezinárodní obchod Spojených států první bitvu, kdy bylo potvrzeno, že FCA může vymáhat svá práva duševního vlastnictví, ale pro zakázání bylo zapotřebí soudního rozhodnutí.

Jenže mezi tím už Mahindra rozjela prodeje a v USA byli zákazníci nadšeni, že za pár peněz si mohou koupit takové auto. A tak koncern bojuje dál a po více než dvou letech od rozhodnutí o uvedení modelu Mahindra Roxor na americký trh snad dojde konečně k výslednému rozuzlení. Uvidíme v březnu.

Související témata:

Výběr článků

Načítám