Hlavní obsah

Subaru už drží rekord Nürburgringu. Ani déšť ho nezastavil

Subaru už jednou vyrazilo na severní smyčku Nürburgringu, aby pokořilo se svým vozem WRX STI Type RA NBR Special rekord pro sedany. Počasí tehdy nepřálo. Teď podruhé to bylo lepší a jízda pod sedm minut se už povedla.

Foto: Subaru

Subaru WRX STI Type RA NBR Special

Článek

Subaru se rozhodlo poslat do světa novou speciální edici Type RA s tím, že podpoří její prodeje utrhnutím jedné z nejcennějších a nejsledovanějších trofejí – nejrychlejšího auta Nordschleife, tedy severní smyčky Nürburgringu. Napoprvé se to ale nepovedlo. Subaru WRX STI Type RA NBR Special se na okruh vydal zrovna v silném dešti, takže pod osm minut to nakonec nešlo.

Mezitím už firma představila Type RA a ukázalo se, že rozdíl mezi okruhovým speciálem RA a sériovým Type RA je dost značný. Speciál má dvoulitrový motor vybičovaný až na 474 kilowatt, má aktivní přítlačné plochy a difuzor, že by se do něj mohl zaběhnout i středně velký pes. Sériovka má „jen“ 231 kW ve dvouapůllitrovém agregátu.

Foto: Subaru

Subaru WRX STI Type RA NBR Special

Každopádně závodní auto více než měsíc po premiéře vyrazilo na závodní trať znova. A zase pršelo. Tentokrát už jen trochu, a tak auto dokázalo jeden okruh zajet za 6:57 sekund. To je stejně jako Porsche 918 Spyder. Takže na rekord totální to samozřejmě nestačí, ale na rekord v rámci sedanů to stačí každopádně. Zatím máme z jízdy jen fotografie, video má být uvolněno později.

Související témata:

Výběr článků

Načítám