Hlavní obsah

Subaru představilo nové WRX, do Evropy nedorazí

Motor nového WRX má mezigeneračně jen tři koně navíc, ale jde o zcela nové auto na modulární platformě. Bohužel, v Evropě k mání oficiální cestou nebude.

Subaru WRX 2022Video: Subaru

Článek

Není tajemstvím, že se japonská značka Subaru soustředí na americký trh – je to pro ni mnohonásobně větší odbytiště než Evropa, která je navíc sešněrována emisními pokutami. I proto jen za oceánem nabídne sporťák BRZ a také čerstvě představenou novou generaci modelu WRX, sportovní verzi imprezy.

Foto: Subaru

Subaru WRX 2022

To nejdůležitější zůstává – přeplňovaný plochý čtyřválec před přední nápravou, manuální převodovka a pohon všech kol. Motoru narostl objem z dvou na 2,4 litru, ovšem výkon je vyšší než dřív jen o tři koně – má jich 275. Točivý moment se nezměnil, zůstává na hodnotě 349 Nm, a také je stejně jako dřív dostupný už od dvou tisíc otáček.

Kromě zmíněného šestistupňového manuálu nabízí WRX i převodovku s názvem Subaru Performance Transmission. Je to CVT s osmi virtuálními rychlostními stupni. Pohon všech kol v obou případech nabízí aktivní vektorování točivého momentu pro co nejlepší přenos síly na asfalt. Nebo šotolinu, jak ukazuje video.

Foto: Subaru

Verze GT má lepší sedačky, ale taky převodovku CVT.

Nový motor dost možná zklame ty, kteří se těšili na významně vyšší výkon; spekulovalo se až o třech stovkách koní. Důležitých novinek je ale víc – například, že se poprvé u WRX objevují elektronicky ovládané adaptivní tlumiče.

Jsou standardem u lépe vybavené verze GT, která má ale v základní výbavě taky elektrické sedačky od firmy Recaro nebo převodovku CVT. Balíček jízdních asistentů a hlídačů EyeSight je ve standardní výbavě obou verzí.

Foto: Subaru

Sedačky standardní verze co do držení těla v zatáčkách moc dobře nevypadají, ale třeba překvapí.

Interiér všech verzí zaujme obrovským, na výšku orientovaným displejem infotainmentu. Pro odpůrce velkých displejů to může vypadat děsivě, ovšem po stranách obrazovky i jinde po autě zůstává dost fyzických ovladačů. Zejména teplotu klimatizace není nutné lovit někde v menu, obě zóny mají vlastní tlačítka pro rychlou úpravu.

Foto: Subaru

Subaru WRX 2022

Vůz stojí na nové platformě Subaru Global, což znamená o 28 % lepší torzní tuhost celku a o 75 % pevnější body uložení odpružení v karoserii. Kromě toho má vůz i nižší těžiště a hliníkové přední blatníky, které šetří dvě kila hmotnosti.

Cena zatím není známá, stejně jako dynamické parametry nového vozu; nakolik bude rychlejší než dosavadní generace, je otázkou. Jisté je jen to, že kdo by ho chtěl v Evropě, musí sáhnout po individuálním dovozu.

Související články

Výběr článků

Načítám