Článek
Po necelých čtyřech letech Subaru Forester na trhu - vážně už to je tak dlouho, když jsem s ním jel prvně, mělo za sebou rok života -, tedy pro modelový rok 2022, přichází modernizace. Automobilka ji uvádí jako platnou pro evropský trh.
Na rozdíl od generační obměny jsou tentokrát změny vizáže poznat na první pohled a zcela naplňují rčení, že subaru si člověk nekupuje kvůli vzhledu, ale navzdory němu. Nová přední světla spolu s maskou chladiče ovšem vypadají nepopiratelně moderněji.

Modernizované Subaru Forester
Po stranách a vzadu se toho tolik nezměnilo; ostatně, gros faceliftu je nová generace balíku asistenčních systému EyeSight. Jeho součástí je 11 funkcí, z čehož tři jsou nové - jsou to automatické nouzové zatáčení pro pomoc úhybnému manévru, přídavek autonomního vedení v jízdním pruhu pro adaptivní tempomat a hlídač opuštění jízdního pruhu, který registruje nově nejen čáru na silnici, ale i okraj asfaltu.
První elektromobil Subaru je tady. Solterra je převlečenou toyotou

Obměnou prošel také systém rozpoznávání obličejů. Ten dosud „jen“ hlídal pozornost a únavu řidiče a také umožňoval až pěti lidem si uložit uživatelské profily, které vůz sám nahrál a aktivoval, kdykoliv auto změnilo řidiče. Nově umí rozpoznávat i gesta rukou, kterými lze např. zvyšovat či snižovat teplotu nastavenou v klimatizaci.

Modernizované Subaru Forester
Platforma Subaru Global zůstává, stejně jako symetrický pohon všech kol a dvoulitrový motor e-Boxer jako jediný v nabídce. Kombinuje 150k plochý zážehový čtyřválec se 17k elektromotorem, uloženým v převodovce CVT. Ten čerpá energii z malé baterie, která stačí na 1,6 km bezemisní jízdy a umožní dosáhnout až 40 km/h. Novinkou je také systém e-Active Shift Control pro jízdu v režimu Sport, který má změnou chování převodovky učinit vůz agilnějším.
Zůstává dvoustupňový režim X-Mode pro sníh a štěrk nebo hluboký sníh a bláto. Tím hlavním je změna chování převodovky a pohonu všech kol a také asistent pro sjíždění prudkých kopců, takže nevypadá jako nic extra, ovšem z vlastní zkušenosti můžeme říci, že v terénu dokáže pomoci.

Systém EyeSight, spoléhající se na kamery za čelním sklem, je nově schopnější.
Tisková zpráva zmiňuje také zavazadelník, který má 509 litrů základního a 1779 litrů maximálního objemu. Háčky v něm byly přepracovány tak, aby se dala lépe využít výška kufru. Podle obrázků také vidíme, že zůstal systém tří displejů v interiéru, na tom největším si můžete zobrazit Android Auto či Apple CarPlay a staromilce potěší přehrávač CD.
Kdy bude modernizovaný Forester k mání na českém trhu a za jakou cenu, zatím není známo. Ten dosavadní stojí od 925 tisíc korun.