Článek
Koncern FCA od roku 2019 zaplatil automobilce Tesla za tzv. emisní kredity v Evropě a USA zhruba 2 miliardy eur (51,1 miliardy korun). Po sloučení s koncernem PSA do megakorporace Stellantis už ale tyto kredity nebude potřebovat.
Tavares to podle webu Automotive News Europe řekl francouzskému týdeníku Le Point. „S elektrickou technologií, kterou přineslo PSA do Stellantisu, splníme regulace emisí oxidu uhličitého už letos. Takže nebudeme potřebovat kredity a FCA se nebude muset spolčovat s Teslou nebo kýmkoliv jiným,” uvedl.
Tesla by na autech prodělávala, v zisku je díky emisním kreditům
Konkrétně Tesla stojí za zmínku, protože koncern FCA se s ní v roce 2018 dohodl, že její vozy prodané v Evropě budou papírově vykazovány pod hlavičkou FCA právě kvůli snížení průměrných flotilových emisí, a tedy neplacení pokut EU.
Samozřejmě s tím Tesla nesouhlasila zadarmo a protože tyto kredity jsou pro ni důležitým zdrojem příjmů – tak důležitým, že díky němu byla za loňský rok v zisku, zatímco bez něj by byla ve ztrátě – letošní rok pro ni může být náročnější, nenajde-li pro své kredity jiného odběratele. A to bude postupem času čím dál náročnější, neboť automobilky začínají chrlit vlastní elektromobily.
Automobilky FCA a PSA dokončily spojení, vzniká čtvrtý největší výrobce aut
Zmíněný limit emisí CO2 je aktuálně 95 g/km ve flotilovém průměru pro „normovaný automobil”. Jednotlivé automobilky s produkcí nad 10 tisíc aut ročně mají limit vlastní podle průměrné hmotnosti prodávaných aut. Průměr emisí všech prodaných aut za daný rok musí být nižší než tento limit, jinak automobilka platí pokuty. Není brán ohled na to, kolik kilometrů prodaná auta ročně skutečně najezdí.